Cum imi planific vacantele?

In ultimii ani am fost in diferite vacante, in alte tari, cat si in Romania. Mi-am facut mereu un plan inainte de a pleca in vacanta, bugetul este cheia succesului pentru mine cand vine vorba de o vacanta. Imi place sa calculez tot, astfel incat sa ies in castig si sa ma bucur de o vacanta frumoasa la bani mai putini decat o faceam prima data cand am inceput sa calatoresc.

Cand am inceput sa calatoresc nu imi pasa de bani, ma cazam la hoteluri unde plateam si 150 de euro pe noapte, doar pentru faptul ca aveam pisicina si multe alte lucruri. Cu timpul mi-am dat seama ca este toxic ceea ce fac si nu mai vreau sa pierd bani. Ultima data cand am facut asta a fost acum trei ani, am mers in Barcelona pentru o mica vacanta de cateva zile si m-am cazat la un hotel foarte frumos, unde aveam si o piscina deasupra hotelului, in aer liber, foarte frumos. M-am bucurat de piscina respectiva doar cateva ore, atat. Intr-o seara, cand eram destul de obosit sa ies in oras. Vara, in plin sezon, piscina avea un program scurt, pana la ora 21. Si nu glumesc!

Cand merg in vacanta ma asigur ca respect urmatoarele mele cerinte:

1. Zbor cu avioane low-cost si ma asigur ca nu zbor in plin sezon turistic;
  2. Caut cazare aproape de obiectivele turistice si nu am nevoie de chestii de lux;
  3. Ma asigur ca folosesc transportul public, evit taxiurile/uber;
  4. Unde este posibil cumpar citypass-uri (un card care iti permite accesul la muzeuri, obiective turistice, reduceri la cafenele si chestii gratuite);
  5. Nu cumpar magneti, lucruri de facut cadou. Fac cateva poze frumoase, le scot la printer si gata. Daca chiar mi-a placut acel loc cu siguranta voi mai merge. Nu am nevoie de un magnet sau orice alt lucru care sa iti aduca aminte de destinatia respectiva.
  6. Mananc acolo unde mananca si localnicii. Preturi bune si calitate foarte buna la mancare. Evit restaurantele care iti ofera un interior de lux, frumos prezentat. Si da, incerc in fiecare tara diferite feluri de mancare, traditional pentru tara/locul respectiv.
  7. Mananc si de la magazine de cartier. In orice tara gasesti un magazin mare precum Careffour/Lidl. Gasesti mancare ieftina si buna.
  8. Ma asigur ca pot sa vizitez chestii gratuite. In fiecare zona turistica ai foarte multe lucruri gratuite pe care le poti vizita sau chiar si experiente.

Si mai sunt cateva cerinte, dar nu mereu le consider importanta si nu are rost sa le mentionez aici. Aceste lucruri imi ofera o vacanta frumoasa, ieftina si ma pot bucura de o vacanta mai lunga. Decat sa stau 10 zile intr-o tara, cu un buget de 600 de euro, cu aceeasi bani poti sa stau 20 de zile, doar un exemplu. In ultima vacanta am fost in Roma, am facut cateva economii mari. Am stat cazat la soramea, am mers cu metroul pana in centrul Romei. Am mancat acasa, facut de sora mea, am mers la o cooperativa, unde puteai sa mananci cu 10 euro cam 5 feluri de mancare, iar vinul costa doar 3 euro sticla de 1 litru. Iar anul acesta vreau sa merg in Spania, la unchiul meu, sta undeva la tara, intr-o zona foarte frumoasa. Deci, alta vacanta, alta experienta, la bani de nimica.